S1, E2: With the Reagan administration in the 1980s, intervention became American policy in Latin America. From arming opposition to the Sandinistas in Nicaragua, helping depose of democratic government in Chile and supporting the dictatorship in Panama, the USA helped push the region into bloody turmoil in the name of American interest.