Picabia at Centre Pompidou
S1, E70: Of Spanish origin, Francis Picabia was an active member of the Dada group. However, being both provocative and iconoclastic, he soon began to scorn the serious nature of the avant-garde movements. His painting was at times realistic, at times abstract, and he sought above all to explore potential in art. This collection opens the doors of the Centre Pompidou (Paris.