Le tournoi
Isabelle Ginori is coveted by two men: François de Baynes, arrogant leader of the Protestants, and Henri de Rogier, a Catholic gentleman who she loves. Queen Catherine de Medicis decides that the two opponents will fight in the tournament and that the winner will be entitled to Isabelle’s hand.