Berlin Alexanderplatz
Berlin Alexanderplatz, originally broadcast in 1980, is a 14-part West German crime television miniseries, set in 1920s Berlin and adapted and directed by Rainer Werner Fassbinder from Alfred Döblin's 1929 novel of the same name. It stars Günter Lamprecht, Hanna Schygulla, Barbara Sukowa, Elisabeth Trissenaar and Gottfried John. The complete series is 15 hours. In 1983, it was released theatrically in the United States by TeleCulture, where a theater would show two or three parts per night.