Country Queen
After 10 years, a Nairobi event planner returns to her village, where she confronts her past and a mining company that threatens to destroy her home.
At a pivotal event for her career, Akisa gets a distressing phone call from home that spurs her to drive from Nairobi to the village of Tsilanga.
Akisa exchanges bitter words with her mother, Esther, as the news of their loss spread; Vivienne eyes a land grab in Tsilanga.
Mwalimu's brothers object to his final resting place as people start falling ill after the funeral; Vivienne and Max bend the law to get what they want.
Vivienne takes a trip into the dark events of her past; back in Nairobi, Akisa faces setbacks at work as a damning video of the mine lands on Joe's desk.
Kyalo galvanizes the village against Eco-Rock, with violent results; Akisa worries about Esther and returns to Tsilanga to check on her.
Joe gets back in Vivienne's good graces at Kyalo's expense; while packing up the house, Akisa finds something from her father that changes everything.