Doing Da Vinci
A painter extraordinaire, Leonardo da Vinci was also a successful architect and engineer, and his drawings of military weapons have been studied for hundreds of years. Now, in this six-part series, a team of builders, engineers and historians attempt to build these weapons, including a futuristic armored tank and a scythe chariot, using materials that were available only during da Vinci's time.
The crew tries to re-create a giant catapult but discovers building the bow that powers the device is more complicated than expected.