Evolution on the Move
Dog-Rearing Baboons
There are some baboons in the Arabian Peninsula that seem to kidnap dogs and then start to take care of those dogs. It can be that the monkeys domesticate dogs in the same way that the humans began to dot it with wolves.
Chimpanzees Conquering the Savannah
This time we get to see how several groups of chimpanzees in Mali and Senegal have left the forest and moved to the savannah. They quickly learn to adapt to their new environment and they even manufacture hunting weapons.