Les Grands
The schoolboys of a little suburban school are back to class! For Boogie, Hugo, Ilyès, and Avril, it’s a year of difficult choices. They’re in the 9th grade, officially the big kids in school. Be the boss? Only Boogie seems convinced. Our teens hardly seem like a group of winners, more like losers. Nevertheless, this school year promises to be just like all the others: not great, but a bit tense – not to mention the presence of a new mysterious red-haired girl in the class, MJ.
First Day
Hugo, Boogie, Ilyès, and Avril are back to school! They’re in 9th grade and officially the big kids in school! Nevertheless, this school year promises to be just like all the others- or will it? A mysterious new student named MJ is introduced to the class.
The Rumor
The entire class is curious about MJ, the mysterious new student. They want to learn more about her and keep spreading the craziest rumors. The schoolmaster would like to communicate more.
Boogie wants to prove to his little brother that he has a girlfriend. Avril convinces MJ to go with her to the movie club.
MJ and Hugo skip physical education and make a surprising discovery on the school roof. Disturbed by some unpleasant comments, Ilyès doesn't feel good.
It's the day of the class photo! Avril tries to get noticed by Ilyès, Boogie wants to perpetuate a family tradition, and MJ has to do some community service.
After the suicide attempt of one of their classmates, the students are asked to write support letters in groups. Boogie feels remorse and starts to have visions.