Slavery Routes - A Short History of Human Trafficking
The story of a world whose frontiers and territories were created by the slave trade.
It's the 17th century and the Atlantic has become the battleground of the sugar war; the French, English, Dutch and Spanish fight for the Caribbean to grow sugar cane.
The abolitionist movement gained ground in London, Paris and Washington. After the revolt in Saint-Domingue, Great Britain abolished its trans-Atlantic slave trade.