Tree Stories
From Fathers to Sons
In Germany, a majestic, solitary oak stands regally in the middle of a field. In Italy, a venerable cypress, said to have been planted by Saint Francis of Assisi in the 13th century, now grows in the middle of a cloister, the heart of the Franciscan monastery built around it.
A thousand year-old olive tree in Oletta, Corsica, and a spruce named Old Tjikko in Sweden. Both appear to defy time itself. The first, growing majestically in a garden, still produces olives, the second grows wild and has survived the extreme conditions of northern Scandinavia for more than 9,000 years.