S1, E3: Bruce travels to Alaska, America's last great wilderness, where modern-day pioneers are harvesting the vast natural wealth of the seas. Bruce learns the ropes onboard a salmon-fishing boat, and dives to the bottom of the Bering Sea to look for gold. In the far north Bruce witnesses the annual whale hunt of the Inupiak people whose ancient tradition is now at odds with the modern world and questions what is more important: the life of a whale or the death of a culture?