Alignments at Maes Howe and Newgrange
S1, E3: Explore Neolithic tombs and monuments across Europe, discovering an array of alignments toward astronomical events. Start with two sites that are similar to Stonehenge in their clear orientation to the winter solstice: Maes Howe in the Orkney Islands, and Newgrange in Ireland.