The Guide to Essential Italy Along the Via Sacra to the Capitoline
S1, E6: Continuing with highlights of the Forum, grasp the economic and civic functions of the Basilica Aemilia and the Basilica Julia. Take in important pagan shrines, the Curia or Senate House, and the Arch of Septimius Severus, and learn the remarkable stories of the Church of Saints Mark and Martina and the Mamertine Prison.