Ancient Jews Who Were Gods
S1, E5: In ancient Judaism, beings other than the one true God could be considered to be or even called God. Learn about the divine figure of the Son of Man, and the Jewish conception of a "second God". Observe how divine attributes of God were personified, and how humans such as the kings of Israel were deified.