Andrea the Alebrije
S2, E16: Dora is visiting the Alebrije Tree on the day baby alebrijes get their power from its magic leaves; when Andrea, an armadillo alebrije, sees her leaf fly off into the rainforest, Dora helps her recover it so she can get her special power.