Bad Blood
S4, E2: It's August 1942. A biological warfare experiment that goes wrong results in the death of a local woman, while Sam contracts a potentially fatal illness. In pursuit of answers and with Sam's life in jeopardy, Foyle ventures into the most secretive areas of the war - research that not even Churchill knows about.