Basic Structure of the Atom
S1, E5: Peel back the layers of the atom to investigate what's inside. Observe how electrons, protons, and neutrons are distributed, how they give an atom its identity, and how they affect its electrical charge and atomic mass. Discover the meaning of terms such as isotope, anion, and cation.