Beginnings - Jargon and Undefined Terms
S1, E2: Lay the basic building blocks of geometry by examining what we mean by the terms point, line, angle, plane, straight, and flat. Then learn the postulates or axioms for how those building blocks interact. Finally, work through your first proof - the vertical angle theorem.