8 Days That Made Rome Boudica's Revenge
S1, E5: Bettany Hughes reveals the stark realities of brutal Roman rule, beginning with the day, around 60 AD, when Roman troops invaded Boudica's settlement, flogged her and raped her daughters. The outrage provoked the Iceni queen to lead a revolt that came perilously close to ending the Roman occupation of Britannia.