Boudicca Attacks the Romans
S1, E4: Witness the end of Iron Age Britain and the birth of “Roman Briton” with the valiant but thwarted rebellion led by the Celtic warrior queen, Boudicca. Like many rebels before her, she was motivated by personal tragedy as much as she was driven by the bigger picture of freedom for her people. Her legacy would be revived in the rule of another British queen, Victoria.