Cairo
S1, E2: Dr Michael Scott uses the latest 3D-scanning technology to reveal the historical secrets of Cairo and Ancient Egypt. He explores the first pyramid ever built at Saqqara and finds out how it helped inspire the Great Pyramid of Giza. The 3D scans confirm just how accurately the Great Pyramid was designed and constructed. Michael also investigates the sphinx to try to determine which pharaoh it represents.