Chemical Energy, Biomass, and Photosynthesis
S1, E5: Turn now to chemical energy, the potential energy resulting from the position of atoms within molecules. After an overview of photosynthesis (perhaps the universe’s most amazing form of energy conversion), learn how combustion transforms biofuels into light and heat, and how energy density affects the transportation of biofuels like petroleum.