Come Together
S1, E1: Archaeologist and historian Richard Miles explores the origins of one of the most profound innovations in our human story - civilisation. Starting in Uruk, the 'mother of all cities', in southern Iraq, he travels to Syria, Egypt, Anatolia and Greece, exploring the challenges posed by this experiment in a new way of being human.