Cyborg
S5, E15: A sympathetic doctor releases a half-human, half-machine subject named Victor, who was being held captive and experimented on by LuthorCorp. While making his escape, Victor is struck by Lana's car. After watching Victor walk away without a scratch, Lana calls Clark to investigate. Clark befriends Victor and promises to help him find his girlfriend, but Lex traps Victor and takes him back to LuthorCorp.