Electronic Structure of the Atom
S1, E6: Starting with hydrogen, see how electrons organize themselves within the atom, depending on their energy state. Graduate from Niels Bohr's revolutionary model of the atom to Erwin Schrödinger's even more precise theory. Then, chart different electron configurations in heavier and heavier atoms.