S2, E1: Charlotte Heywood returns to Sanditon eight months after her original visit. This time she is accompanied by her sister Alison. Sanditon has grown a lot since her last visit, there is excitement when a regiment of soldiers come to town and Georgiana is turning down suitors daily. Meanwhile, Esther is staying with her aunt to get some sea air when Edward unexpectedly returns.