WW2 - Saving Norway's Gold Episode 1
S1, E1: On 9 April 1940, German forces invade Norway. A bank in Oslo holds 49 tonnes of gold that Nazi Germany wants to finance the war. In a secret operation, the gold is transported north out of Oslo by truck.