S1, E1: St Andrews. 1996. The body of a young barmaid, Rosie Duff, is found assaulted and left for dead in the Cathedral grounds. The only suspects are the three students discovered at the scene and stained with her blood. Twenty-five years later, Rosie's murder has become the subject of a provocative true crime podcast and DS Karen Pirie is unexpectedly tasked with heading up the case. It becomes increasingly apparent that Rosie harboured a secret that could unlock the mysteries surrounding the case. As a young newly-promoted detective, Karen has her fair share of doubters in the largely male force and is determined to prove she's up to the job. When new evidence emerges, Karen hunts down the suspect to get their version of the story.