S17, E1: Jeremy Clarkson celebrates the 50th birthday of the legendary Jaguar E-type by driving a modern, half a million pound interpretation of this classic sports car before putting on a typically low key birthday party involving live music, classic fighter planes and a group of Royal Marines. Meanwhile, Richard Hammond is in South Africa to test a bigger, even more rugged alternative to the famous Hummer whilst James May meets up with gold medal winning British Olympian Amy Williams for a wintry test of the latest Mini rally car. Plus, the power crazed BMW 1-series M slithers around the test track in a cloud of tyre smoke and another top celebrity guest takes their place in the Reasonably Priced Car.