S1, E2: The workers of Milton go on strike and Margaret finds herself caught between them and the Thorntons. Tensions rise further when John Thornton brings in labourers from Ireland. Meanwhile, Margaret tells Bessy her family's secret and learns that her own mother's health is deteriorating.