S1, E7: Eva has been mortally wounded by an unknown gunman after uncovering the maple Room at the Thörnblad farm. Wass tries desperately to save her by taking Eva to the medically astute Ylva, but it does not go as he planned. Tom is in bad shape after the assault at the questioning but wants to find Esmeralda at any price.