S1, E9: Eva understands more about what happened to her father. Meanwhile, new explosions in the forest has awoken the creature's anger and five children disappear from Silverhöjd children's hospital. The panic spreads and the police seem to have lost their grip completely. Tom decides to tell Wass what he's found at Eva's.