Etruscan Burial and Mourning
S1, E5: Funeral rites are some of the most conservative components of a culture. Because they change so slowly, we can learn much from looking at a society’s funerals. Here, examine Etruscan tomb paintings to learn about their religious rituals, from which we can deduce much of their beliefs, cultural priorities, and more.