The Mysterious Etruscans Etruscan Cities of the Dead
S1, E4: Step into the Etruscan necropolis-a literal city of the dead-which tells us much about how the culture viewed the afterlife, social class, and more. In this first of three lectures on the dead, you’ll visit several ancient tombs to find out about how this mysterious people lived-and how their culture changed over time.