Hell, Snakes and Giants
S1, E4: Waldemar looks at the surprising climax of the Renaissance as it spiralled into madness and distortion. This was a period full of war, confusion and darkness, which was captured perfectly in the art of Leonardo, Bosch, Arcimboldo, Palissy, the Italian Mannerists and El Greco.