How Do We Find the Best Explanation?
S1, E4: Explore the power of abduction, a form of induction also known as inference to the best explanation, that is used not only by philosophers, but also by doctors to make medical diagnoses and scientists to construct theories. Even Sherlock Holmes-the master of deduction-really practiced abductive inference.