Krab Borg! / Rock-A-Bye Bivalve
S3, E9: SpongeBob thinks that Mr. Krabs is a robot in 'Krab Borg!', and then in 'Rock A Bye Bivalve', SpongeBob and Patrick find an abandoned baby clam and try to look after it.