Loyalty + Family + Rogue + Hellfire
S4, E12: The Phoenix team is forever altered when MacGyver's Aunt Gwen (Jeri Ryan) gets into his head about family and connection and convinces Mac and Riley to join Codex. Also, Matty and Russ take their concerns about Codex to the White House.