Marx and Engels: An Intellectual Partnership
S1, E2: The revolutionary ideas of Karl Marx and Friedrich Engels would rock society and soon affect the lives of millions of people. Here, explore their body of theory (known as “dialectical materialism”) and learn how Marxism offered something different: a tableau of history with starring roles played by the toiling masses and economic forces.