Marxism after Marx
S1, E5: In the decades following the death of Marx in 1883, the socialist movement grew, but it also became highly factional over arguments about theory and organizational tactics. In this episode, learn about the rise of political parties in Germany and America, the establishment of the Second International, and the struggle over “revisionism."