Metaphysics and the Nature of Science
S1, E1: Start with the metaphysical concept of reality and how it led to a scientific worldview. Then see how the scientific picture of reality changes as theories are refined or overthrown. Explore examples such as the germ theory of disease and philosopher Thomas Kuhn’s influential idea of paradigm shifts.