Turning Points in Middle Eastern History Muhammad and the Dawn of Islam-622
S1, E2: Historically, the rise of Islam was a turning point among turning points. Trace key phases in the life of Muhammad, from the founding of the faith through his years of opposition and his ultimate establishment of Islam as a religious and political entity. Assess the global impact of these events, and analyze their reverberations today.