The New Adventures of Superman Neolithic Nightmare / The Return of Brainiac
S1, E6: Jimmy Olsen falls into an underground pocket populated by malevolent creatures. An alien computer named Brainiac has been capturing different kinds of animals by shrinking them. Brainiac is taking the tiny animals to his dying home world.