Onyx
S4, E17: A black kryptonite explosion splits Lex in two and his evil side - Alexander - is released. Alexander imprisons Lex in the mansion then gives full vent to his evil side. He threatens to evict Lana from the Talon unless she becomes his mate, jousts with Lionel, and tries to kill Clark and Chloe when they figure out his secret.