S1, E6: One of the CIA’s first major setbacks was the tragic failure of the Hungarian uprising, despite the agency’s attempts to liberate the Eastern Bloc countries during the early 1950s. Here, investigate CIA efforts to organize anti-communist Eastern European emigres to liberate their homelands and the creation of Radio Free Europe to counteract communist-controlled media.