Chemistry and Our Universe: How It All Works Particle Nature of Light
S1, E4: Although light has wave-like properties, it also behaves like a particle that comes in discrete units of energy, termed quanta. Learn how physicists Max Planck, Albert Einstein, and others built a revolutionary picture of light that recognizes both its wave- and particle-like nature.