S1, E1: From F. Scott Fitzgerald's last work, The Last Tycoon follows Monroe Stahr, Hollywood's Golden Boy as he battles father figure and boss Pat Brady for the soul of their studio. In a world darkened by the Depression and the growing influence of Hitler's Germany, The Last Tycoon illuminates the passions, violence and towering ambition of 1930s Hollywood.