S1, E1: Inspector Lewis investigates the death of brilliant young maths student Regan Peverill at Oxford University. The prime suspect is Regan's ex-boyfriend, who is convinced that his uncle has set him up, as old case papers belonging to Morse indicate that the family have a dark secret to hide.