S3, E13: Alaric and Elena receive some disturbing news about a recent murder from Sheriff Forbes, and the Salvatore brothers continue to scheme to kill Klaus, with Stefan turning to Bonnie and Abby, and Damon asking an old friend for help. However, Klaus has plans of his own and holds an unusual dinner party at which he reveals more about his family's violent past - until an unexpected arrival brings the party to an end.