Stems Are More Than Just the In-Between
S1, E6: Learn how the pressure flow hypothesis models the movement of sugars through the plant's phloem and xylem, and what plant structures determine whether the organism will grow in height, girth, or both. And while the stem functions to support the plant's branches and leaves, in some plants the stem is also the site of photosynthesis.